Saturday, January 26, 2008

Say That Again?

We sometimes forget that newspaper reporters must report to editors who supposedly know more than they do, especially at newspapers like the New York Times. So pay close attention to this correction that appeared in the Times today:

Because of an editing error, a front-page article on Thursday about the entry of tens of thousands of Palestinians into Egypt after Hamas militants destroyed part of a fence at the border with Gaza described incompletely the events regarding Gaza and Egypt three decades ago. In that era, Egypt accepted the return of Sinai from Israel but declined to take back Gaza, not just the Gazan half of the border city of Rafah. The article also misstated, in some editions, the location of the border. It separates Gaza from northern Egypt, not southern Egypt.
This is really mind boggling. The foreign desk of the "newspaper of record" can't even get its facts straight on simple stuff like that?

With the Times messing up the small stuff, it's no wonder that it messes up the big picture, and continually underplays Arab terrorism against Israel.
|

Links to this post:

Create a Link

<< Home